Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím
Váš nákup:
0 položky za 0,- Kč
Do košíku
Zavřít nabídku
BioforLife

Nabídka eshopu

Vyživující a posilňující ovesná polévka

Tato polévka se sice déle vaří, zato je vhodná především v zimním období, kdy nás příjemně prohřeje, dodá vitaminy skupiny B, vitamin E, rozpustnou i nerozpustnou vlákninu, zdravé tuky, které pomáhají snižovat špatný cholesterol a posilovat srdce. Ideální je také pro děti, sportovce, rekonvalescenty nebo osoby s cukrovkou, kde oves pomáhá snižovat hladinu cukru v krvi.

INGREDIENCE:

  • 100g ovsa
  • 2,5l vody
  • Mořská sůl dle chuti (cca 3 lžičky)
  • Koření: 5 kuliček nového koření, 3 bobkové listy, 5 kuliček celého pepře
  • Zázvor o velikosti 2 palců
  • Balíček uzeného tofu nebo uzeného tempehu
  • Ghí (přepuštěné máslo), případně máslo
  • Zelenina:  2 mrkve, 1 petržel, 1/3 menšího celeru, 1 cibule, 10-15 listů kadeřávku nebo 15 – 20ks růžičkové kapustičky

POSTUP:

  • Oves pořádně propláchněte a namočte do vody (na 2-5 hodin nebo ideálně přes noc).
  • Ve stejné vodě dejte oves vařit. Přiveďte k varu, přidejte sůl, koření, řasu, jednu velkou nerozkrájenou mrkev a poloviční množství zázvoru – okrájejte slupku a dejte ho do polévky v celku.
  • Pod pokličkou vařte asi 1 hodinu, do změknutí ovsa.
  • Mezitím si nakrájejte zeleninu na kostičky nebo proužky a pomalu ji opékejte na přepuštěném másle. Kadeřávek omyjte a dejte ho vařit do jiného hrnce s vroucí osolenou vodou.
  • Když máte vývar uvařený, vyndejte z něj koření a zbytek rozmixujte do hladkého krému nebo jakou konzistenci máte rádi.
  • Do krémového základu přidejte orestovanou zeleninu, na kostičky nakrájené uzené tofu nebo tempeh a společně pár minut povařte.
  • Kadeřávek vyndejte včas, měl by být měkký a krásně zelený – ne hnědý. Nechte ho okapat a mírně zchladnout. Pak ho nakrájejte na malé kousky bez středového žebra, které je tvrdé a není dobré.
  • Do talířů dejte nakrájený kadeřávek, zalijte horkou polévkou a dle chuti můžete ještě přidat šťávu z čerstvého zázvoru. Pokud to se zázvorem přeženete, zjemněte polévku kouskem másla a dochuťte solí dle potřeby.

 

Pozn: tuto polévku mám moc ráda, hlavně pro její krémovou chuť a také proto, že mě vždy spolehlivě zasytí.

Inspirace: Bioabecedář