Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím
Váš nákup:
0 položky za 0,- Kč
Do košíku
Zavřít nabídku
BioforLife

Nabídka eshopu

Rady a tipy

Jíst potraviny ze zahrádky nebo biopotraviny je předpoklad pro zdravější život. Každý, kdo kupuje potraviny z ekologického zemědělství, vyjadřuje zodpovědnost za své zdraví, přírodu, za blaho zvířat a za rovnováhu ekosystému.

"Přejídání zabíjí více lidí než alkohol a cigarety,

neboť je to nejrozšířenější zlozvyk. Kdyby lidé

věděli, jak správně jíst, udrželi by si svou

vitalitu mnohem déle." Henry Ford

 

1. Preferujte místní, čerstvé sezónní ovoce a zeleninu, protože v danou dobu našemu tělu nejvíce prospívá.

2. Kupování extra velkých a výhodných balení chipsů, čokoládových tyčinek a různých barevných limonád v balení 5+1 se nevyplácí. Utrácíte zbytečně hodně peněz a následně díky tomu ještě přibýváte na váze. Bonusem je špatné zažívání vlivem nesprávné stravy plné solí, éček a dalších aditiv škodlivých pro naše zdraví.

3. Naučte se nakupovat menší množství jídla, zato z kvalitních surovin. Zbavíte se potřeby se neustále přejídat.

4. Začněte kupovat maso od eko farmáře ve vašem okolí nebo od ověřeného chovatele, který chová zvířata v přirozených podmínkách. Pravdou je, že toto maso je dražší, ale jakmile se začnete stravovat zdravěji, zjistíte, že vám úplně stačí maso 1x za týden.

5. Nahrazujte živočišné bílkoviny těmi rostlinnými (např. cizrna, fazolky adzuki, mungo) a vyzkoušejte nejrůznější varianty bezmasých jídel. Záhy zjistíte, že se dá vykouzlit spoustu zajímavých a chutných pokrmů.

6. Při vaření používejte kvalitní bio oleje lisované za studena. Pro tepelnou úpravu se hodí sezamový olej (na podzim a zimu), panenský olivový (na jaře a v létě) nebo přepuštěné máslo ghí, jež dodá pokrmům krémovou chuť a má blahodárné účinky na lidské zdraví. Do salátů nebo po dovaření jídla používejte lněný, mandlový, ořechový nebo extra panenský olivový olej pro doplnění cenných omega kyselin.

7. Začněte si pěstovat bylinky – máta, meduňka, petržel, libeček, bazalka, tymián nebo šalvěj.  Z máty a meduňky si můžete uvařit vynikající čaj na zklidnění zažívání i mysli. Šalvěj zase dezinfikuje dutinu ústní pokud vás trápí angina (odvar můžete kloktat nebo popíjet jako léčivý čaj). Ostatními bylinkami ozdobíte každý pokrm. Čerstvé bylinky krásné voní a jsou plně vitamínů.

8. Na dochucení pokrmů používejte přírodní sójové omáčky (Tamari, Shoyu), gomasio z černého sezamu, bio bujóny, umeocet, vinný či jablečný ocet.

9. Místo cukru slaďte rýžovým, agávovým, pšeničným, javorovým, kukuřičným sirupem nebo domácím medem.

10. Pijte čistou vodu – ta nejlepší je z kohoutku.

11. Kupujte si kvalitní čaje z ekologického zemědělství, na kterých si opravdu pochutnáte.

 

Investice do svého zdraví se vyplatí

Lidé, kteří se zdravě stravují, bývají po jídle čilí, jsou výkonnější a nemoci se jim obloukem vyhýbají. Zároveň ušetří peníze za nejrůznější lékařské vyšetření, doplňky stravy, přípravky na hubnutí, léky nebo za plastické operace.

 

Zdravé jídlo musí vždy dobře chutnat. Jíst jídlo s nechutí může být velmi nezdravé.

Moje vyzkoušené recepty si můžete prohlédnout v dalších příspěvcích (postupně budou přibývat :)