Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím
Váš nákup:
0 položky za 0,- Kč
Do košíku
Zavřít nabídku
BioforLife

Nabídka eshopu

Lahodná pomazánka z červené čočky

Červená čočka je ideální luštěnina pro rychlé vaření. Snadno a rychle se uvaří, nemusíte ji namáčet a obsahuje spoustu živin. Bohatá je zejména na vitaminy skupiny B a kyselinu listovou. Obsahuje hodně železa, čímž podporuje krvetvorbu a pomáhá lidem trpící chudokrevností. Hodí se při odtučňovacích kúrách a při zvýšeném cholesterolu. Červená čočka je také velmi prospěšná pro lidi trpící revmatismem, dnou a s citlivým zažíváním.

INGREDIENCE:

  • Přepuštěné máslo Ghí nebo 3 lžíce olivového oleje
  • 100g červené čočky
  • 2 stroužky česneku
  • 1-2 menší cibule (může být i červená) nadrobno nakrájená
  • 2 mrkve nastrouhané na hrubém struhadle
  • Na dochucení: šťáva z půlky citronu, čerstvá bazalka, sůl případně gomasio (sezamová sůl), cherry rajčátka, opražená semínka

POSTUP:

  • V pánvičce orestujte cibulku, utřený česnek a po chvíli přidejte i nastrouhanou mrkev.
  • Červenou čočku propláchněte, nechte ji okapat a přidejte ji k ostatním surovinám. Společně restujte.
  • Směs zalijte vroucí vodou, přiklopte a nechte na mírném ohni vařit cca 20 min. do změknutí červené čočky.
  • Mezitím propláchněte semínka (já jsem použila slunečnicová, ale vhodná jsou i dýňová nebo vlašské ořechy) a opražte je na sucho.
  • Jakmile bude červená čočka měkká, přidejte špetku soli a směs nechte vychladnout.
  • Do vychladlé směsi přidejte pár kapek citronové šťávy na zvýraznění chuti a rozmixujte.
  • Pomazánku dochuťte nakrájenými cherry rajčátky, čerstvou bazalkou a opraženými semínky dle chuti. Místo čerstvé bazalky jsem jako alternativu použila sušenou od Sonnentoru.

 

 Inspirace: Bioabecedář